2693% meer organisch verkeer dankzij inhoudelijke teksten
Een landelijke ggz-instelling wilde beter zichtbaar zijn in de zoekresultatenpagina van Google om meer verkeer naar de website te realiseren. De taak aan IVRM Reputatie om teksten te schrijven die de positie verbeteren zonder in te leveren op kwaliteit en leesbaarheid.
Vraag van de klant
De landelijke ggz-instelling heeft een brede dienstverlening compleet met sterke concurrentie. Echter, de instelling was niet goed zichtbaar in de zoekresultaten van Google en andere zoekmachines. Hierdoor was de ggz-instelling onvindbaar voor potentiële cliënten. IVRM Reputatie kreeg de vraag om teksten te schrijven met als doel om meer verkeer naar de website te leiden. Om dit te realiseren moesten de posities in de zoekmachine verbeterd worden met SEO-geoptimaliseerde teksten. Daarbij mochten de teksten niet inleveren op kwaliteit en leesbaarheid.
Resultaat
Dankzij de opgestelde SEO- en contentstrategie kwam de ggz-instelling met alle pagina’s, waarvoor IVRM geoptimaliseerde teksten heeft geschreven, op de eerste pagina van Google. Hierdoor telde de website 99 nummer één posities en werd de website gevonden op 1000+ extra relevante zoektermen. Daarnaast kreeg de ggz-instelling een groot aantal featured snippets. Deze snippets kwamen tevens als spraakgestuurde-zoekresultaten voor in Google Assistent. Dit totaal leverde de ggz-instelling 46.000 meer kliks uit Google per maand op, op jaarbasis 1,6 miljoen meer impressies in Google Search en een toename van 2693% wat betreft clicks.
Naamsbekendheid en autoriteitspositie
Kortom, de landelijke ggz-instelling is goed vindbaar geworden voor de potentiële cliënten, compleet met heldere, eerlijke en relevante informatie. Hierdoor is zowel de naamsbekendheid als autoriteitspositie op de thema’s vergroot. Tot slot leverde deze SEO- en contentstrategie een nominatie op voor de Dutch Search Awards in de categorie ‘Beste SEO-campagne’.
Aanpak IVRM
Eerst heeft IVRM een selectie diensten gemaakt op basis van testresultaten met diverse thema’s om de haalbaarheid en concurrentiegraad te bepalen. Dit waren met andere woorden de meest kansrijke thema’s waarmee de ggz-instelling haar doelgroep het best kon bereiken en uiteindelijk kon converteren. Vervolgens hebben we voor elk afzonderlijk thema deskresearch uitgevoerd en relevante informatie verzameld. Op basis van deze gegevens hebben we kwalitatief hoogwaardige teksten geschreven. Daarbij maakten we op strategische plekken gebruik van de relevante zoektermen waarop de opdrachtgever gevonden wilde worden.
Over de klant
Het adviesbureau in kwestie heeft aangegeven anoniem te willen blijven. Wij respecteren dit en vermelden daarom niet de naam van deze klant.
Het team
- Blog
Everything is digital
Met indrukwekkende nieuwe technologieën die steeds meer mainstream worden, zoals ChatGPT, groeit voor organisaties het belang van een goede digital co…
Ook geïnteresseerd in een strategie die van papier komt?
Neem dan vandaag nog contact op met een van onze specialisten en ontdek de mogelijkheden.
Neem contact op