3 Social media-trends voor 2017

basic1-114_user_man Redactie IVRM
  1. De ondergang van Twitter
    Het totaal aantal gebruikers stijgt al jaren niet meer en top-managers nemen afscheid van het bedrijf. Slechts 24% van de online volwassenen gebruikt Twitter. Twitter is een real-time gespreksplatform, waar gesprekken gebonden zijn aan actuele en trending gebeurtenissen. Dit blijkt echter niet goed te werken voor merken die veelal geplande inhoud prefereren. Adverteren op Facebook is daarvoor meer geschikt en bovendien succesvoller.
  2. De opkomst van messaging apps
    Bijna een derde van de smartphone-bezitters gebruikt messaging apps zoals WhatsApp of Facebook Messenger voor algemene doeleinden. Die laatste maakt het bedrijven mogelijk om via messenger te adverteren. Andersom zullen klanten steeds meer via messaging apps met bedrijven in gesprek gaan. Ook zullen deze apps in toenemende mate voor andere doeleinden worden gebruikt, zoals het wisselen van transacties met vrienden.
  3. Aanwezigheid op één kanaal kan voldoende zijn
    In 2017 zullen meer organisaties kritischer kijken naar de integratie van social media in hun algemene business- en marketingplannen. De vraag welke sociale media-platformen helpen bij het genereren van een aanzienlijk ROI, zal leidend zijn bij de selectie. De focus verschuift naar het maximaliseren van invloed, in plaats van het dunnetjes verspreiden van de organisatie over meerdere platforms.

Bron: Ragan

  • Alles op deze site mag eindeloos gedeeld en gebruikt worden