5 PR-trends voor 2017

basic1-114_user_man Redactie IVRM

Het jaar 2016 leert de PR-industrie een aantal belangrijke lessen. Mike C. Gray, PR-professional en mede-eigenaar van Commonwealth Partnerships (VS), zet 5 PR-trends voor 2017 op een rij.

2 januari 2017 – Deze trends moeten PR-professionals het komende jaar goed in de gaten blijven houden.

De belangrijkste PR-trends voor 2017

1. Journalisten zullen ijveriger zijn dan ooit

Een feitelijke onderbouwing wordt belangrijker door de toename van de hoeveelheid nepnieuws. Voorzie daarom jouw pitch van relevante feitelijke informatie om je verhaal te staven.

2. Onderzoek uitgevoerd door een derde partij wordt essentieel voor je pitch

Met name onbekende afzenders kunnen van journalisten een kritische blik verwachten. Het helpt om je pitch een boost te geven met informatie van een meer bekende bron. Een samenwerking met deze meer bekende bron zal zelfs tot nog meer succes leiden.

3. Reputatiemanagement wordt belangrijker

PR- en communicatieprofessionals zijn steeds meer verantwoordelijk voor het creëren en beschermen van het imago van de organisatie. Daarmee groeit ook het belang van goede reputatiemanagement om te voorkomen dat negatief nieuws of nep-nieuws het imago schaadt.

4. Live video zal verder groeien

De samenleving wordt steeds visueler. Naar verwachting zal in 2020 75% van het mobiele verkeer bestaan uit video. Hou daar rekening mee in je contentstrategie.

5. Influencers worden medewerkers

Influencers zullen een continue bijdrage gaan leveren aan de groei van de reputatie van jouw organisatie. Authenticiteit en een daadwerkelijke verbinding tussen de influencer en diens volgelingen, jouw doelgroep, wordt de leidraad.

Bron: PR News

  • Alles op deze site mag eindeloos gedeeld en gebruikt worden