Autoriteit en leiderschap opbouwen via social media: 3 tips

basic1-114_user_man Redactie IVRM

Niet alleen bestaande stakeholders volgen jou op social media. Er zitten ook partijen tussen waar jouw organisatie het bestaan misschien nog niet van afweet. Hoe overtuig je hen om klant te worden? Wij geven drie tips.

17 augustus 2020 – Voor het versterken van de reputatie van je organisatie is originele en pakkende content een must. Belangrijk is de mate van deskundigheid en kwaliteit van die content.

1. Show me the mon… data!

Willekeurige meningen en veronderstellingen posten op een een social media-platform wordt niet (langer) gewaardeerd. Staaf je content zo veel mogelijk met cijfers. Data vormen het fundament van een bedrijf.

2. Deel ook content van externe partijen

Continue verspreiding van content vraagt om veel, heel veel informatie. Die heb je als organisatie dat niet altijd paraat. Daarnaast hoeft content niet altijd uit de koker van jouw organisatie te komen. Deel daarom ook eens informatie van gerenommeerde en gerespecteerde partijen waar jij als organisatie betrouwbare informatie, learnings of inspiratie vandaan haalt. Het laat zien dat jouw organisatie deel uitmaakt van een groter netwerk van informatievergaring en openstaat voor de kennis van anderen.

3. Wees menselijk

Betrouwbaarheid, autoriteit en leiderschap bouw je niet alleen op door belangrijke informatie te delen, maar ook door menselijk en toegankelijk te zijn naar je stakeholders toe. Over het algemeen is de kans groter dat je publiek een persoon vertrouwt dan een merk. Laat het empathische en inlevende vermogen van je organisatie gelden door rechtstreeks met je volgers te communiceren.

Bron: PR Daily

Impactvolle content creëren

Wil je meer weten over hoe wij bedrijven helpen bij het creëren van impactvolle content? Neem contact op met onze adviseurs. Wil je eerst zelf meer lezen? Bekijk dan:

  • Alles op deze site mag eindeloos gedeeld en gebruikt worden