Contentmarketing: ontwikkel je eigen tone of voice

basic1-114_user_man Redactie IVRM

‘De juiste ’tone of voice’ is een vorm van identificatie. Het zegt iets over de mensen die de content maken, maar ook over het publiek.’ Dat zegt Bas Hakker in zijn blog over contentmarketing op Frank.News.

Hoe ontwikkel je een volledig eigen tone of voice?  Vier tips:

  1. Bepaal jouw merk
    Bepaal in enkele termen wie jouw organisatie is en wat jou onderscheidt van je concurrenten.
  2. Vertaal woorden in een eigen stijl
    Geef betekenis aan de termen die bepalend zijn voor jouw merk. Hoe komen die termen terug in de organisatie?
  3. Beheer een stijlgids
    Leg regels over de tone of voice vast in een stijlgids en breng de stijlgids bij iedereen binnen jouw organisatie onder de aandacht.
  4. Voer je tone of voice door in alle content
    Of het nou om een blogpost, nieuwsbrief, mail of social mediapost gaat, wees consequent in het doorvoeren van je tone of voice.

Bron: Frank.news

  • Alles op deze site mag eindeloos gedeeld en gebruikt worden