Corona probeert slaatje te slaan uit crisis (en gaat nat)

basic1-114_user_man Redactie IVRM

De komst van het coronavirus ging niet alleen samen met een wereldwijde Google-zoektocht naar de symptomen, men bleek ook massaal Google te vragen naar het curieuze ‘corona beer virus‘. Hopelijk is het nu echt voor niemand meer een verrassing: het enige dat het bier en het virus met elkaar gemeen hebben, is de naam. Maar wat betekent de komst van deze onpopulaire naamgenoot voor het biermerk?

Afkeer van het bier?

Eind februari schreef De Telegraaf dat het biermerk zware klappen te verduren zou krijgen door de komst van het gelijknamige virus. Uit onderzoek zou blijken dat bijna 40 procent van de bierdrinkers zich aan geen slokje Corona meer wil wagen. Ook het Vlaamse Nieuwsblad meldt dat ‘door de uitbraak van het coronavirus een deel van de Amerikanen zich heeft afgekeerd van het gelijknamige bier’. NU.nl checkte het onderzoek waar deze media zich op baseerden en concludeerde dat er geen aanwijzingen zijn dat Amerikanen Corona-bier opeens mijden.

Uiterst slechte smaak

Hoewel de verkoopcijfers van het biermerk nog geen invloed lijken te ondervinden van de crisis, lukte het het merk niet om helemaal afzijdig te blijven. In februari plaatste Corona een ‘onschuldige’ tweet om de lancering van haar nieuwe lijn met vier ‘heerlijke’ smaken aan te kondigen. Dit bericht kon rekenen op meedogenloze reacties. Corona werd op Twitter massaal weggezet als merk met ‘uiterst slechte smaak’.

Dus ook al treft je merk geen blaam: wanneer je gelinkt wordt aan een crisis, maak dan toch maar even een respectvolle pas op de plaats als het om marketing gaat.

Bron: NUcheckt

Meer weten?

Hoe communiceer je over het coronavirus? Lees het in onze blog.

Gerelateerde artikelen:
  • Alles op deze site mag eindeloos gedeeld en gebruikt worden