Met deze 4 tips verhoog je je share of voice

basic1-114_user_man Maarten Halsema

Hoe zorg je voor een toename van je ‘share of voice’? Met share of voice wordt het aandeel van alle online content en conversaties over je bedrijf bedoeld, in vergelijking met de concurrentie. Jay Baer, directeur het Amerikaanse online marketingbureau Convince & Convert, geeft vier tips:

  1. Uit het oog, uit het hart: zorg voor continue interactie met je klanten zodat je on top of mind blijft. Bear: ‘Memorability is enhanced through repetition’.
  2. Reageer altijd behulpzaam en sympathiek op klanten. ‘In social media, it is more important to be helpful than good.’
  3. Het gaat om gezichten, niet om logo’s. Zorg dus voor een boegbeeld. ‘People are interesting, companies typically are not.’
  4. Bedank je klanten, zelfs als ze iets negatiefs hebben gezegd. ‘If you treat the negative as good or better as the positive, it is amazing how much you can innoculate against ongoing dissatisfaction.’

Bron: Convince & Convert

  • Alles op deze site mag eindeloos gedeeld en gebruikt worden