MKB’ers online slecht vindbaar
Google presenteerde 12 november de dienst Grow My Store in Amsterdam, een gratis online scan die een webshop analyseert op 22 variabelen, relevant voor omnichannel retail, en een gratis adviesrapport uitbrengt. Volgens het techbedrijf is tweederde van de kleine MKB’ers slecht vindbaar in de zoekmachine.
18 november 2019 – Daar valt dus nog veel winst te behalen voor kleine ondernemers in het tijdperk van ‘online kijken, offline kopen’. Volgens Kim Spalding, Global Product Director Small Business Ads bij Google gaat negentig procent van de bezoekers van een fysieke winkel na een bezoek nog eens naar de website. Goede vindbaarheid is daarom essentieel. Je wilt niet dat de consument via zoekmachines bij de concurrent terechtkomt.
Goede vindbaarheid cruciaal in e-commerce tijdperk
De belangrijkste reden waarom de integratie tussen online en offline verkooppunten voor veel ondernemers nog geen realiteit is, komt volgens Spalding door tijdgebrek of omdat ondernemers geen idee hebben hoe te beginnen. Met de online scan en het rapport van Grow My Store wil Google ondernemers meer houvast geven in de vorm van een takenlijst. Een van de belangrijkste punten, die vaak over het hoofd wordt gezien, is de snelheid van de mobiele site. Als de site niet goed inlaadt, klikken bezoekers zo weer weg, aldus Spalding.
Lees ook onze tips om verantwoord om te gaan met search engine optimization (SEO).
Bron: Emerce