Persberichten: Timing is doorslaggevend
Heb je een persbericht geschreven, waarvan je overtuigd was dat het een succes zou worden, maar pakt geen enkele media het nieuws op? Het kan zijn dat de inhoud er misschien toch niet zo toe deed als je dacht. Maar het kan ook aan het moment liggen, dat misschien ongunstig was. Een strategische uitgekiende timing kan het verschil maken.
28 september 2017 – Vergroot je kans op succes en hou rekening met onderstaande punten bij het uitsturen van belangrijk nieuws.
1. Let op feestdagen en lange weekenden
Ook journalisten hebben de neiging om extra vakantiedagen op te nemen rond lange weekenden en andere feestdagen. Verstuur je persbericht liever op een ander moment om de kans op succes te vergroten.
2. Hou rekening met belangrijke activiteiten van andere merken
Vermijd dagen of weken waarin belangrijk nieuws van een ander merk uit dezelfde branche wordt aangekondigd. Journalisten kunnen zich niet splitsen en de kans is groot dat je daardoor publiciteit misloopt.
3. Zoek geen publiciteit rond belangrijke industrieconferenties
Aangezien de concurrentie voor aandacht rond deze shows vaak al groot is. Dat maakt het moeilijk om je te onderscheiden van anderen, waardoor de publiciteit soms niet opweegt tegen de moeite.
4. Vermijd maandagen en vrijdagen
Met name tijdstippen zoals vrijdagmiddag of maandagochtend. Het kan zijn dat journalisten vroeg aan het weekend beginnen, of juist rustig de week willen beginnen. De kans is groter dat je persbericht dan blijft liggen en niet de aandacht krijgt die het verdient.
Bron: Ragan.com