Vijf tips om een zomerdip op social media te voorkomen

basic1-114_user_man Redactie IVRM

De vakantieperiode is aangebroken en sommige organisaties kiezen er daarom voor om de social media activiteiten op een lager pitje te zetten. Het is echter belangrijk om ook in komkommertijd consequent het social media beleid voort te zetten en zichtbaar te blijven.

11 augustus 2021 – De vakantie is bij uitstek de periode om je doelgroep en nieuwe volgers te bereiken. Op vakantie wordt ook door social media gescrold én er is meer rust, dus meer aandacht voor jouw verhaal. Daarom hieronder vijf tips om een zomerdip op social media te voorkomen.

Blogs

Schrijf en deel blogs zodat je als organisatie of merk je visie kunt delen met volgers. Er is meer ruimte om dieper in te gaan op bepaalde onderwerpen, argumenten aan te voeren en eventueel tegenargumenten te weerleggen. Haal daarnaast je voordeel uit eerdere populaire blogs door deze opnieuw te delen tijdens de vakantie. Blogs zijn geschikt om te delen op Facebook en LinkedIn.

Kijkje achter de schermen

Om een organisatie of merk menselijker te maken en ervoor te zorgen dat volgers zich meer verbonden voelen met een merk is het interessant om een kijkje achter de schermen te geven. Of het nu gaat om een vluchtige blik in een productieproces, een fotoshoot of hoe een nieuwe campagne wordt gemaakt, deze content scoort altijd. Facebook, Twitter en Instagram zijn bij uitstek geschikt voor dit soort content.

Bijzondere dagen

Vind naast de meer traditionele feestdagen ook manieren om andere leuke gelegenheden en vieringen aan het bedrijf te koppelen om boeiende en actuele inhoud te creëren. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de nationale complimenten dag, de dag van de vriendschap, maar ook de dag van de kat of de fiets-naar-je-werk dag. Let er wel op dat er een match is tussen het merk en de gelegenheid. Deze content kun je op de meeste kanalen kwijt, maar wees wat terughoudender met LinkedIn.

Quotes

Citaten zijn snel deelbaar en kunnen daarnaast over een afbeelding worden geplaatst om visuele interesse te wekken op Instagram en Facebook. Gebruik beroemde citaten of kies ervoor om zakelijke en branche inzichten van het bedrijf te delen.

Persaandacht

Earned media publicaties zijn perfecte voorbeelden om te delen op social media. Omdat deze content niet zelf gemaakt of ingekocht wordt, is de geloofwaardigheid en autoriteit groot. Wordt de CEO geciteerd? Of is er een interessant artikel gepubliceerd in een relevant medium? Plaats deze met één klik door op de eigen social media kanalen zoals Facebook, LinkedIn en Twitter.

Bron: Frankwatching

  • Alles op deze site mag eindeloos gedeeld en gebruikt worden