OnBrandScan #30: De Sportcast, over sport en reputatie

basic1-114_user_man Stef Heutink

In deze aflevering van de Sportcast met Frank van den Wall Bake en Abdelilah Ouaali bespreken we eerst het verdwijnen van de naam ‘Holland Heineken House’, wie is er niet groot mee geworden? Frank stond aan de wieg van dit unieke concept. Hoe is dit begonnen? Waarom werd dit in 1992 überhaupt bedacht? We geven je een kijkje in de bestuurskamer.

24 april 2023 – Is het voor je reputatie een goed idee om atleten op het podium een glas bier leeg te laten drinken? Ab constateert dat er vorig jaar ook al ophef over was met Heineken, je zou verwachten dat er dan terughoudendheid heerst. Amstel deed het dus weer na de Amstel Gold Race, Pogacar dronk hem in één teug leeg, hij had er blijkbaar zin in. Maar is dit verstandig? De anderen deden alsof, zegt dat niet genoeg? Ab heeft er zo zijn gedachtes over.

Reputatie onder druk

Er gaat geen weekend voorbij of er wordt wel weer een voetbalwedstrijd gestaakt. In Engeland, waar het nog wel wat meer dan hier nu de spuigaten uitliep, lijkt dit probleem al jaren opgelost, maar in Nederland moeten we er eindeloos over polderen. Waarom lopen wij hier nou zo mee te rotzooien? Waar ligt dat aan en staat de reputatie van het Nederlandse voetbal zo langzamerhand niet geweldig onder druk? Kan vrouwenvoetbal een rol spelen in de redding van de reputatie van voetbal? Mogelijk, maar dan mag een interland als Nederland-Polen wel wat slimmer geprogrammeerd worden en niet tegenover de Champions League staan.

Suf imago

En een vol Ahoy, een groots opgezet evenement met een sfeer waar een gemiddelde Keukenkampioenwedstrijd de vingers bij af kan likken. Waar gaat dit over? Korfbal, de finale van het landskampioenschap om precies te zijn. Je verwacht het niet. Een sport met een onterecht suf imago, maar waarom wil het dan niet helemaal lukken om dat imago sexy te krijgen? Frank was erbij en doet verslag.

Soundcloud
Spotify
ITunes

  • Alles op deze site mag eindeloos gedeeld en gebruikt worden