basic1-114_user_man Stef Heutink

Eén keer per maand is er een Sportcast, waarin we met sportmarketeer Frank van den Wall Bake en mediaspecialisten aan de hand van de actualiteit spreken over sport en reputatie. Wat doen merken met de sport en hoe worden zij én de sport er beter van?

In deze editie analyseren we met reputatie- en mediaspecialist Abdelilah Ouaali kort de reputatie van het Nederlands Elftal en het nieuwe sponsorcontract van McDonald’s met Kevin de Bruyne en Michèle Lacroix. Weer een zak geld voor een toch al rijke speler. Zou het niet veel mooier zijn om dat geld te besteden aan het helpen van de sport door bijvoorbeeld jongeren via amateurclubs te sponsoren en beweging flink te stimuleren?

Jumbo-Visma

De dominantie van Jumbo-Visma is enorm, ze wonnen weer dit weekend. Onaantastbaar lijkt het. Is dat de redding voor Jumbo? Dat relativeren we graag voor je.

Manchester United

Wordt Manchester United deze week verkocht voor ruim zes (!) miljard? Waarom is die club zoveel waard? Komt er weer oliegeld uit Qatar bij kijken? NRC maakte daarover al een heel goede podcast (luistertip, de coup van Qatar). De mogelijke verkoop van de Engelse club past weer helemaal in de Qatarese voetbalstrategie. Is prestaties bij voetbal de belangrijkste reputatiedriver als het gaat om verkoopwaarde of moet je het toch meer in historie zoeken?

Cryptobedrijven

Je kunt er niet meer omheen in de sport: de sponsoring door cryptobedrijven. Dit weekend in NRC een stuk over de Bitvavo, die zich profileert als betrouwbare partij in de cryptowereld. Nog niet zo lang geleden was de media uiterst kritisch over deze club. Hoe doet Bitvavo dat en is dat wenselijk?

NOS Sport

Tenslotte, we kunnen er niet omheen, NOS Sport. Is Jacqueline Smit de juiste keuze?
Spoiler alert: ja!

Soundcloud
Spotify
ITunes

  • Alles op deze site mag eindeloos gedeeld en gebruikt worden