Sportverenigingen laten innovatiekansen onbenut
Sportverenigingen benutten hun clubhuizen en sportvelden onvoldoende. Kantines zitten 70% van de tijd op slot en zijn daarmee een welkome plek voor ha…
Frank is associate partner.
Bij IVRM helpt Frank klanten op strategisch en uitvoerend niveau als het gaat om sport en sponsoring. Frank weet als geen ander wat sponsoring betekent voor de strategische positionering en reputatie van organisaties. Dankzij veertig jaar ervaring in sportmarketing ziet hij overal kansen voor reputatiemanagement door sponsoring van een sport, team, club, competitie en event. Volgens Frank overstijgt sport de marketing. De juiste sponsoring draagt namelijk bij aan de maatschappelijke relevantie, gezondheid, verbinding, emancipatie, integratie en plezier.
Frank is de godfather van sportsponsoring in Nederland. Met zijn sportmarketingbureau Trefpunt en zijn eigen advieswerkzaamheden maakte hij sponsoring volwassen. Frank weet hoe je als bedrijf een logische verbinding maakt met een sport die bijdraagt aan je reputatie. Zo stond Frank aan de wieg van spraakmakende concepten, zoals het Holland Heineken House, PTT Telecompetitie, AkzoNobel in de Volvo Ocean Race, ING en voetbal, Rabobank en wielrennen. Hij legde de fundering voor het sponsorbeleid van merken als ABNAMRO, KPN, Essent, Allianz, Amstel en Aegon. Frank is erelector Sportmarketing aan de Fontys Hogeschool. Ook is hij initiatiefnemer van het radioprogramma De BV Sport op AllSportsRadio. Samen met Robert Denneman neemt hij de luisteraar iedere tweede woensdag van de maand mee in de wereld van de geldstromen in de sport.
Ontdek hier hoe anderen over Frank spreken.
Bel of mail direct om de mogelijkheden te ontdekken.