3 tekenen dat het tijd is om je PR uit te besteden

basic1-114_user_man Redactie IVRM

Als communicatie-expert binnen een groeiende organisatie kun je al snel verzanden in het werk. Het management wil nog meer rendement uit je marketingstrategie. Of zijn je PR-handelingen tot nu toe vrij ad-hoc geweest, maar wil je toe naar een structureel en effectief PR-beleid? In zulke gevallen kun je overwegen om je PR uit te besteden aan een bureau, zowel op strategie- als op uitvoeringsniveau. Drie concrete signalen die aangeven dat het tijd is om dit te doen.

1. Jouw organisatie heeft behoefte aan nieuwe handvaten om te kunnen groeien

Als groeiende onderneming zul je steeds verder buiten je vertrouwde netwerk moeten kijken om nieuwe investeringen of klanten aan te trekken. Je creëert hierin zichtbare voorkeursposities, als jouw organisatie zich toont als geloofwaardige autoriteit in de media. Dit is iets waar bureaus bij uitstek voor zorgen.

2. Je wordt gevraagd om meer content te produceren

Blogposts, persberichten, whitepapers, social media, enzovoorts: alleen al het scala aan manieren om content te brengen is zeer breed. Men kan dan wel meer content willen, maar het gevaar om de focus te verliezen ligt op de loer. Een bureau kan je hierin ontlasten, door zowel uit oude als uit nieuwe content relevante invalshoeken voor je stakeholders te creëren. Tevens kan een bureau vanuit een brede kijk advies geven over hoe en waar deze content in te zetten.

3. Te weinig tijd om na te denken over een eigen geluid

Kom je tijd tekort om jouw organisatie te structureel neer te zetten als unieke organisatie in een medialandschap dat overloopt van de concurrenten? Aan bureauzijde is er genoeg kennis en kunde om jouw organisatie een geheel eigen en betrouwbare stem te geven tussen een kakofonie van concurrerende geluiden.

Bron: PR Daily

  • Alles op deze site mag eindeloos gedeeld en gebruikt worden