Onderzoek

Met ons Reputatieonderzoek wordt je reputatie meetbaar en stuurbaar. Je hebt diepgaand inzicht in de reputatie van jouw organisatie en in de verwachtingen van je stakeholders. Een nul-meting en vervolgmetingen geven concrete informatie om continu, doelgericht te sturen op het verhogen van de reputatiewaarde. Met de Reputatiecheck heb je snel, tussentijds inzicht in de stand van zaken. Wij houden vinger aan de pols en monitoren dagelijks alle ontwikkelingen voor een proactief reputatiebeleid.

Een nul-meting en vervolgmetingen geven concrete informatie om continu, doelgericht te sturen op het verhogen van de reputatiewaarde. Met de Reputatiecheck heb je snel, tussentijds inzicht in de stand van zaken. Wij houden vinger aan de pols en monitoren dagelijks alle ontwikkelingen voor een proactief reputatiebeleid.

Reputatieonderzoek (stuur)

Wil je exact weten wat stakeholders van jouw organisatie vinden en verwachten? Wil je grip hebben en continu sturen op jullie reputatiewaarde? Met onze eigen methodiek voor reputatieonderzoek beschik je over de juiste informatie over sterke punten, verbeterpunten, reputatiekansen en -risico’s. Altijd op maat, afgestemd op de context van jouw organisatie. Met ons reputatieonderzoek lichten we jouw organisatie kritisch door en geven we aanbevelingen hoe je de reputatiewaarde verhoogt. Het onderzoek levert concrete input op voor je reputatiestrategie en communicatiebeleid.

Reputatiecheck (meet)

Onze Reputatiecheck geeft snel, tussentijds inzicht in de reputatiestatus van jouw organisatie. De Reputatiecheck geeft antwoord op de vraag hoe stakeholders jouw organisatie waarnemen en beoordelen. Je kan direct reageren op urgente kwesties, issues en marktontwikkelingen. De check geeft –naast periodiek onderzoek- tussentijds inzicht in de reputatie. Bijvoorbeeld tussen twee metingen in of na een impactvolle gebeurtenis. Met de Reputatiecheck houd je vinger aan de pols en grip op de reputatie.

Stakeholderanalyse (invloed)

Met de stakeholderanalyse van IVRM weet je precies wie jouw stakeholders zijn, je kent hun standpunten en belangen. IVRM brengt het krachtenveld in kaart en geeft aan hoe jouw organisatie het beste aansluit bij de verschillende belangen en thema’s van je stakeholders. Met de analyse maak je strategische keuzes voor stakeholdermanagement en voor je communicatiebeleid.

Monitoring (weet)

Wil jij weten wat er nu speelt in de media, de politiek en wat van invloed is op jouw organisatie? De mediamonitor van IVRM geeft onder andere inzicht in de effecten van maatschappelijke ontwikkelingen op je reputatie. Met mediamonitoring en politieke monitoring weet je wat er zich buiten jouw organisatie afspeelt en kom je snel in actie zodra de actualiteit daar om vraagt.

Stuurbaar meten met ons reputatieonderzoek?

Neem contact op

Maarten Halsema

Managing Director
0653525196

Cases

reputatiemanagement

Download onze whitepaper reputatiemanagement

Ben je nog niet bekend met de drie wetten voor een ijzersterke reputatie? Wil graag weten hoe je kunt werken aan je imago? Lees dan onze whitepaper over reputatiemanagement. In deze whitepaper leggen wij haarfijn uit hoe jij de regie houdt en je reputatie stuurt op de drie hoofdfactoren.

reputatiemanagement

Actueel

“Het lezen van dit reputatieonderzoek voelt toch een beetje alsof je in de spiegel kijkt met TL-licht aan. We zitten goed in de wedstrijd, maar we kunnen niet achterover leunen.”

Gertjan Van der Baan, CEO Vesteda
  • Alles op deze site mag eindeloos gedeeld en gebruikt worden