Persbeleid
Het strategisch persbeleid van IVRM verbetert je naam- en propositiebekendheid. Bovenal versterken wij met onze free-publicity de autoriteitspositie van jouw organisatie als thought leader. Ons persbeleid is een unieke manier om je inhoudelijke zichtbaarheid te vergroten en je reputatiewaarde te verhogen.
Dit levert het op
We realiseren proactief en structureel persaandacht in de media. Vanuit de inhoud en met eigen methodieken verhoogt IVRM het rendement op jouw persbeleid.
Naamsbekendheid en autoriteit
We geven je een continue stem in de onderwerpen en maatschappelijke ontwikkelingen die er voor jouw organisatie toe doen. We haken in op actuele ontwikkelingen en zoeken met visie en opinies de media op. Proactief en themagericht. Een journalistieke aanpak die boeiende verhalen in de media oplevert. Zo verhogen we de naamsbekendheid en versterken de autoriteit van jouw organisatie.
Betrokken stakeholders
Een strategisch persbeleid trekt de aandacht van je stakeholders. Journalistieke, inhoudelijke zichtbaarheid nodigt uit tot contact en dialoog. Het resultaat is een sterkere relatie met je stakeholders en grote betrokkenheid van het publiek. Ook doen journalisten graag een beroep op jouw kennis en zien ze in jouw organisatie een logische woordvoerder op relevante onderwerpen. Je staat op de shortlist.
Zo doen wij dat
Bij ons persbeleid zetten we de informatiebehoefte van journalisten centraal. We gaan op zoek naar het nieuws achter het nieuws. We gebruiken de kennis en kunde uit jouw organisatie om duiding te geven aan de actualiteit en om nieuwe onderwerpen aan redacties voor te stellen. IVRM weet als geen ander deze communicatiekracht uit jouw organisatie te trekken. We brengen interviews tot stand en leveren content aan bij redacties. Dankzij onze jarenlange ervaring en gestructureerde aanpak hebben we een enorm netwerk aan journalisten.
Bovenop het nieuws
Persbeleid vanuit een maatschappelijke insteek. Wij vertalen de boodschap van jouw organisatie naar een inhoudelijk verhaal, onderbouwd met feiten en cijfers. Aangezien timing en een goede mediaselectie van cruciaal belang zijn, zitten we bovenop het nieuws. We monitoren alle publiciteit over jouw thema’s. Deze aanpak biedt kansen om de visie van jouw organisatie op relevante maatschappelijke vraagstukken te delen.
Combinatie van mediakanalen
In samenhang met een strategisch persbeleid zetten we zoveel mogelijk verschillende mediakanalen in om de beste resultaten te boeken. Denk hierbij aan paid, earned, shared en owned -media. Een voorbeeld: een artikel in een nieuwsmedium waarin jouw organisatie aan het woord is, delen we op de kanalen van jouw organisatie met de juiste doelgroepen. Of we brengen het onder de aandacht van beleidsmakers. Zo vergroot je de impact van de boodschap.
Wil je vandaag nog starten met het verbeteren van jouw zichtbaarheid?
Onze specialist legt graag de mogelijkheden uit.
Neem contact opCases
Actueel
- Podcast
Taco Zimmerman, ‘AVROTROS moet weer een club worden’
Taco Zimmerman werkt al zijn hele leven in de tv-wereld. Op zijn vijftiende startte hij bij Radio Veronica, hij werkte vele jaren als producent aan pr…