Reputatieonderzoek voor BAM Wonen

BAM Wonen weet in grote lijnen hoe stakeholders over de organisatie denken en wat ze van hen verwachten maar wil de ervaringen objectiveren. Wij hielpen ze met een reputatieonderzoek dat handvatten biedt voor het reputatiebeleid.

Probleem van de klant
Hoe kan BAM Wonen inzicht krijgen in de reputatie bij stakeholders, zodat ze het (reputatie)beleid daarop kunnen aanpassen?
Resultaat
Een uitgebreide reputatierapportage die inzicht geeft in de meningen en verwachtingen van stakeholders én input levert voor het reputatiebeleid.
Relatie sinds
2014

Vraag van de klant

BAM Wonen weet in grote lijnen hoe doelgroepen en stakeholders over de organisatie denken en wat ze van hen verwachten maar wil de ervaringen objectiveren. IVRM Reputatie kreeg van BAM Wonen daarom de vraag ‘Hoe kunnen we inzicht krijgen in de reputatie van BAM Wonen bij stakeholders, zodat we ons (reputatie)beleid daarop kunnen aanpassen?

Resultaat

Op basis van de uitkomsten van deskresearch en stakeholderonderzoek hebben wij een reputatierapportage opgesteld met de belangrijkste bevindingen en een advies over de verbeterprioriteiten, reputatiekansen en -risico’s. Dit deden we aan de hand van de vijf reputatiefactoren uit onze Reputatiemix. Aan de hand van de bevindingen stuurt BAM Wonen verder op haar reputatie. Om de voortgang hiervan te toetsen, wordt het reputatieonderzoek eens in de twee jaar herhaald.

Aanpak IVRM

Voor BAM Wonen hebben we een reputatieonderzoek uitgevoerd, dat bestond uit deskresearch en een stakeholderonderzoek. Tijdens de deskresearch hebben we onder andere gebruik gemaakt van klantbelevingsonderzoeken die BAM Wonen eerder deed. Daarnaast maakten we een share of voice-analyse van de media-aandacht van BAM Wonen ten opzichte van vier concurrenten.

Vervolgens hebben we veertien externe stakeholders en tien interne stakeholders geïnterviewd. De groep externe stakeholders bestaat uit verschillende typen organisaties: corporaties, beleggers, ontwikkelaars en brancheorganisaties. Voorafgaand aan de interviews vulden stakeholders een korte vragenlijst in over hoe zij de reputatie van BAM Wonen zien.

Over de klant

BAM Wonen is onderdeel van de beursgenoteerde Koninklijke BAM Groep. BAM Wonen doet aan advies, ontwikkeling, bouw, service en onderhoud, renovatie en verduurzaming binnen de Nederlandse woningbouwmarkt. Het bedrijf heeft 700 werknemers en een jaarlijkse omzet van 500 miljoen euro.

Het team

Nieuws

Benieuwd wat een reputatieonderzoek voor jouw organisatie kan betekenen?

Neem dan vandaag nog contact op met een van onze specialisten.

Neem contact op

Abdelilah Ouaali

Senior reputatieadviseur communicatie en media
0611396451
  • Alles op deze site mag eindeloos gedeeld en gebruikt worden