Arbeidsmarktcommunicatie en employer branding stijgen op HR-agenda

basic1-114_user_man Redactie IVRM

De krapte op de arbeidsmarkt is in toenemende mate voelbaar voor ondernemers. Het percentage organisaties dat moeite heeft met het vinden van medewerkers voor specifieke vacatures is in een jaar met 14 procent gestegen naar 71 procent. Ook is het voor 60 procent van de organisaties een opgave om hun medewerkers te kunnen behouden – 10 procent meer dan in 2017. Dat concludeert Berenschot uit onderzoek onder 900 HR-professionals. Organisaties moeten dus alle zeilen bijzetten om medewerkers aan te trekken en te behouden.

‘Versterking Arbeidsmarktcommunicatie & Employer Branding’ staat dit jaar dan ook al op nummer 2 in de top 10 van belangrijkste HR-thema’s onder organisaties. De verwachting van Berenschot is dat deze peiler in 2019 door zal stoten naar de nummer 1-positie. “Werkgevers beseffen dat opleidingsfaciliteiten en een passend arbeidsvoorwaardenbeleid niet alleen aangewezen instrumenten zijn om in te spelen op de behoeften van het huidige personeel, maar ook belangrijk zijn voor de profilering van de organisatie bij nieuw aan te nemen medewerkers,” aldus Hans van der Spek, manager bij Berenschot.

Bron: PWnet

  • Alles op deze site mag eindeloos gedeeld en gebruikt worden