Behoud van reputatie behoeft veerkracht

Om de reputatie van een bedrijf te verzekeren, moet de organisatie zich aanpassen aan een voortdurend veranderende omgeving. “Veerkracht is het kenmerk van een goed beheerde organisatie.” Dat zegt Beth Rusert, partner bij Standing Partnership. Rusert: “Organisaties worden beoordeeld op hoe goed zij anticiperen en voorbereid zijn op potentiële risico’s, alsook op hoe zij op een crisis reageren.” Een organisatie is veerkrachtig als het snel herstelt na een gepland of ongepland incident. Dit doet de organisatie onder andere door het voorkomen van risico’s en het beheer van de mogelijke gevolgen van gebeurtenissen. Daarvoor moet vooral buiten de organisatie zelf worden gekeken.

Melissa Lackey, CEO en partner bij Standing Partnership: “Organisaties denken vaak over hoe ze willen dat anderen over hen denken, in plaats van buiten hun corporate bubble te stappen en vanuit de perspectieven van de stakeholders te werken.” Veerkrachtige organisaties navigeren opzettelijk, terwijl ze de waarden en verwachtingen van hun stakeholders begrijpen. Zij weten wanneer percepties veranderen en passen zich aan om vertrouwen en ondersteunend gedrag te handhaven.

Hulp nodig bij het behouden of verbeteren van je reputatie? Of wil je weten wie jouw stakeholders zijn? Neem contact met ons op. Wij helpen je graag verder.

  • Alles op deze site mag eindeloos gedeeld en gebruikt worden