Contentmarketing wél meetbaar

basic1-114_user_man Redactie IVRM

De impact van contentmarketing onmeetbaar? Ben van Bokhoven, online content specialist, is het daar niet mee eens. Je moet er alleen de juiste KPI’s voor kiezen:
1. Traffic uit de zoekmachine: hoeveel mensen klikken er vanuit Google door naar je website?
2. Bounce percentage: hoeveel procent van de bezoekers verlaat na het bezoeken van één pagina direct weer je website? En waar ligt dat aan, sluit de inhoud niet aan op de verwachtingen van de bezoeker of spelen er technische issues?
3. Tijd die wordt doorgebracht op de pagina: een goede indicator of de inhoud interessant en duidelijk genoeg is.
4. Terugkerende bezoekers: een hoog percentage terugkerend bezoek kan erop duiden dat mensen de content als waardevol en betrouwbaar zien.
5. Social ingagement: mogelijke KPI’s zijn hier de toename van het aantal volgers, likes en reacties op berichten en het aantal keer dat iets gedeeld.

Bron: MarketingTribune

  • Alles op deze site mag eindeloos gedeeld en gebruikt worden