De contentkalender: wat staat erin?

basic1-114_user_man Redactie IVRM

Een succesvolle PR-strategie begint bij het strategisch plannen van content rond belangrijke data en bedrijfsgebeurtenissen.

13 juli 2017 – Hier geven we vier tips voor het inplannen van je contentkalender.

  1. Onderzoek belangrijke data in de branche van je organisatie en markeer deze in de kalender, zodat je met de inhoud van je content daarop kunt aansluiten.
  2. Maak een lijst van media waarin je gezien en gehoord wil worden. Een zogenoemd medialandschap helpt bij het bewaken van focus: wil je je richten op landelijke nieuwsmedia, vakmedia of kennisplatforms?
  3. Hou rekening met de redactionele agenda’s van je doelmedia. Pas je onderwerpen en planningen aan op de deadlines van het medium waarin je wilt publiceren.
  4. Stel een contentkalender op voor de komende 12 maanden. Organiseer daarin de gewenste media, de gewenste onderwerpen/thema’s en relevante data om effectiviteit te maximaliseren.

Bron: Ragan.com

  • Alles op deze site mag eindeloos gedeeld en gebruikt worden