Dit zijn de barsten in de reputatie van Apple

Eerder deze maand werd de Apple-strategie van torenhoge prijzen nog briljant genoemd. In werkelijkheid zwelt de kritiek op het merk aan.

basic1-114_user_man Redactie IVRM

Eerder deze maand werd de Apple-strategie van torenhoge prijzen nog briljant genoemd. In werkelijkheid zwelt de kritiek op het merk aan.

24 september 2018 – In augustus bereikte Apple een beurswaarde van een biljoen dollar. De vele halleluja-reacties maskeren dat er ook steeds meer kritiek komt op het merk. Eén van de kritiekpunten is dat de prijs van de iPhone stijgt, maar dat de kwaliteit achterblijft. Sommige deskundigen wijzen erop dat Android al gelikter is dan Apple. Android-telefoons hebben hun technologische achterstand vrijwel ingehaald en zijn een stuk goedkoper.

Alternatieven

Steeds vaker wordt er dan ook gewezen op alternatieven voor Apple die minstens zo goed zijn en een stuk goedkoper. Dat velen toch de voorkeur geven aan Apple, komt vooral doordat het merk de reputatie heeft kwalitatief hoogstaand te zijn. Maar techneuten geven aan dat Apple in technologisch opzicht steken laat vallen. Zo zou het merk steeds kwetsbaarder zijn voor bugs.

  • Alles op deze site mag eindeloos gedeeld en gebruikt worden