Dit zijn dé online marketingtrends van 2018

Maarten Labots, Dave de Geus en Ruth Griffioen van online marketingbureau Timm & Pimm hebben de zeven online marketingtrends van 2018 op een rijtje gezet.

basic1-114_user_man Redactie IVRM

Maarten Labots, Dave de Geus en Ruth Griffioen van online marketingbureau Timm & Pimm hebben de zeven online marketingtrends van 2018 op een rijtje gezet.

6 december 2017 – Ontdek de zeven trends hieronder.

1. Personalisatie

‘Doordat de socialmedia-gebruiker in toenemende mate overspoeld wordt door een tsunami aan content, krijgt custom-made marketing een steeds prominentere rol.’

2. Video

‘Videocontent is de snelst groeiende advertentievorm. De verwachting is dat in 2019 80% van de socialmedia-content uit video zal bestaan.’

3. Ephemeral marketing

Staat voor content die verdwijnt nadat het bekeken is (of na maximaal 24 uur). Denk aan Instagram Stories en Snaps.’

4. Location based marketing

‘Location based marketing maakt gebruik van de locaties van je doelgroep om contact te leggen op een voor hen relevante tijd én plaats.’

5. Micro influencers

‘De inzet van een micro-influencer met minder, maar voor jouw merk relevante volgers, is veel effectiever dan het inzetten van de grootste influencers.’ (Hier schreven wij al eens een artikel over.)

6. Direct klantcontact

‘Steeds meer bedrijven overwegen om WhatsApp in te zetten voor bijvoorbeeld communitymanagement (appcare) of andere vormen van communicatie met klanten.’

7. Account based marketing

‘Hierbij identificeer je potentiële klanten of opdrachtgevers aan de hand van hun achtergrond in specifieke branches of bedrijven.’

Bron: Frankwatching

  • Alles op deze site mag eindeloos gedeeld en gebruikt worden