Dit zijn dé online marketingtrends van 2018
Maarten Labots, Dave de Geus en Ruth Griffioen van online marketingbureau Timm & Pimm hebben de zeven online marketingtrends van 2018 op een rijtje gezet:
- Personalisatie: ‘Doordat de socialmedia-gebruiker in toenemende mate overspoeld wordt door een tsunami aan content, krijgt custom-made marketing een steeds prominentere rol.’
- Video: ‘Videocontent is de snelst groeiende advertentievorm. De verwachting is dat in 2019 80% van de socialmedia-content uit video zal bestaan.’
- Ephemeral marketing: ‘Staat voor content die verdwijnt nadat het bekeken is (of na maximaal 24 uur). Denk aan Instagram Stories en Snaps.’
- Location based marketing: ‘Location based marketing maakt gebruik van de locaties van je doelgroep om contact te leggen op een voor hen relevante tijd én plaats.’
- Micro influencers: ‘De inzet van een micro-influencer met minder, maar voor jouw merk relevante volgers, is veel effectiever dan het inzetten van de grootste influencers.’ (Hier schreven wij al eens een artikel over.)
- Direct klantcontact: ‘Steeds meer bedrijven overwegen om WhatsApp in te zetten voor bijvoorbeeld communitymanagement (appcare) of andere vormen van communicatie met klanten.’
- Account based marketing: ‘Hierbij identificeer je potentiële klanten of opdrachtgevers aan de hand van hun achtergrond in specifieke branches of bedrijven.’
Bron: Frankwatching