Diversiteit, dat moet je doen

basic1-114_user_man Maarten Halsema

Wat hebben koplopers op reputatiegebied, zoals LEGO, Google, Sony, Rolex en Walt Disney, met elkaar gemeen? Ze staan allemaal voor iets wat we als samenleving belangrijk vinden: diversiteit. Inclusieve bedrijven zijn bedrijven waar iedereen zich -ongeacht geloof, geslacht of seksuele voorkeur- thuisvoelt. Daarbij presteren ze ook nog eens aantoonbaar beter, zijn ze vernieuwender, creatiever en lossen problemen ze beter op. Dit komt omdat medewerkers verschillende gezichtspunten hebben.

Dus bewaar dit thema niet voor het laatste hoofdstuk in je jaarverslag maar speak out! Dat loont, zegt Jason Nazar, CEO van monitoringsite Comparably. De website publiceerde een lijst met CEO’s die het goed doen als het gaat om dit thema. ‘De winnaars verkondigen duidelijk hun visie,  zijn empathisch en doen iets met de feedback van hun werknemers. Ze stellen doelen op dit gebied en maken deze meer dan waar,’ aldus Nazar.

Bron: USA Today

  • Alles op deze site mag eindeloos gedeeld en gebruikt worden