Facebook-topman wijzigt koers, maar is de reputatie van de techgigant nog te redden?

basic1-114_user_man Redactie IVRM

Hoe Facebook een varken met lippenstift werd. Schandaal na schandaal stapelt zich de laatste jaren op voor Facebook. Het bedrijf kondigt deze week een visuele koerswijziging aan met de boodschap dat privacy de toekomst is. Of deze strohalm het bedrijf zal redden, is maar de vraag, zeggen reputatiedeskundigen.

2 mei 2019 – Bij het horen van de term ‘een varken met lippenstift’, moet Maarten Halsema lachen. ‘Ja, dat lijkt me wel een aardige omschrijving van wat Zuckerberg momenteel aan het doen is. Je probeert er iets moois van te maken, maar aan het eind van de dag blijft het een varken.’

Heeft jouw organisatie de reputatie die ze verdient?

Wil je meer weten over reputatie? Download onze whitepaper ‘Drie wetten voor een ijzersterke reputatie’. Dit artikel is verschenen op MT.nl.

  • Alles op deze site mag eindeloos gedeeld en gebruikt worden