Gamemaker gekraakt na misplaatste trots op afbeulen personeel

basic1-114_user_man Redactie IVRM

Werken bij een gamebedrijf is geen pretje. Een werkweek van 100 uur; 14 tot 15 uur per dag, inclusief het weekend. Bij Rockstar Games is het geen uitzondering en medeoprichter Dan Houser is er zelfs trots op. Dat blijkt uit een interview met Vulture.

Honderd (ex)werknemers van gamebedrijven denken echter anders over de werksfeer in de game-industrie. Zij voelen zich verplicht om lange werkdagen te maken en ook in het weekend door te gaan. Ook al gaat dit ten koste van hun privéleven én (mentale) gezondheid.

Situaties zoals deze – waar werkgever en werknemer zo ver uit elkaar staan – komen op den duur als een boomerang terugZeker in een tijd van toenemende personeelsschaarste. Werknemers vliegen om dit soort redenen binnen no time uit naar een betere werkgever.

Werkgevers: luister naar je mensen en zorg dat je naast elkaar staat, in plaats van tegenover elkaar.

Bron: NRC

  • Alles op deze site mag eindeloos gedeeld en gebruikt worden