Grootste reclamebureau ter wereld: 2018 wordt mager jaar

basic1-114_user_man Redactie IVRM

Reclamebureau WPP verwacht weinig van komend jaar. Het grootste reclamebureau van de wereld draaide in 2017 met een omzetgroei van nog geen 2 procent al matig. Maar nu WPP deze week op de beurs met 15 procent onderuit is gegaan, zijn de verwachtingen er niet beter op geworden. De belangrijkste oorzaak: hoewel de crisis voorbij is, zijn nog veel bedrijven huiverig om groots uit te pakken met advertenties.

WPP houdt hoop

Maar er gloort licht aan de horizon. ‘‘We geloven niet dat die benadering op lange termijn houdbaar is’’, zegt het WPP over de terughoudendheid van de bedrijfswereld. Ook put het bureau hoop uit het feit dat het de laatste paar maanden ietsje beter draait. WPP heeft in het laatste kwartaal van 2017 namelijk veel reclameactiviteiten verkocht voor het WK voetbal en de Amerikaanse Congresverkiezingen.

Bron: FD

  • Alles op deze site mag eindeloos gedeeld en gebruikt worden