Hoe ADE de dans ontspringt en een goede reputatie (be)houdt

basic1-114_user_man Redactie IVRM

Waar tien jaar geleden maar een klein aantal sigaretten- en alcoholmerken zich durfden te binden aan de dance scene, is het nu dringen geblazen om een partnership met Amsterdam Dance Event (ADE). Met de vercommercialisering van dance verbinden steeds meer merken zich aan ADE.

Feest van slikken en snuiven

Terwijl sponsoren als Heineken, Facebook en KLM gewillig aanschuiven in de rij, koppen de kranten over een ‘feest van slikken en snuiven’. Het festival wordt al jaren in verband gebracht met drugsmisbruik, soms met dodelijke afloop tot gevolg. Toch is angst voor een reputatiesmet bij gelieerde merken niet te bespeuren. En zo te zien terecht: in de media worden ADE-sponsoren nauwelijks tot niet met de drugsschandalen in verband gebracht. Hoe behoudt ADE haar partners without a question asked, waar organisaties in eenzelfde situatie alle steun verliezen?

Profilering en proactieve crisiscommunicatie

Een sterk staaltje profilering en proactieve crisiscommunicatie lijken de organisatie te vrijwaren. Al vanaf het begin distantieert ADE zich nadrukkelijk van drugsmisbruik en voert een zero-tolerance beleid. Dit blijkt geen wassen neus: word je gepakt bij de deur met minder dat vijf xtc-pillen? Dan kom je er niet in. Meer dan vijf molly op zak? Dan komt daar een proces verbaal bovenop. Tijdens de week wordt ook ingezet op extra voorlichting.

Conclusie

Practise what you preach. Alleen zo behoud je je geloofwaardigheid (én je sponsoren).

Bron: De Telegraaf

  • Alles op deze site mag eindeloos gedeeld en gebruikt worden