Hoe strik je een influencer?

basic1-114_user_man Redactie IVRM

Terwijl de oplages van traditionele media, zoals kranten en tijdschriften, afnemen, stijgt het bereik van social influencers enorm. In tegenstelling tot een krant heeft een influencer een beperkte redactie. Vaak is er slechts één persoon die zelf het kennisleiderschap op een bepaalt onderwerp claimt. Dit kan nadelig zijn voor de diversiteit aan perspectieven, maar biedt anderzijds kansen om juist die influencer enthousiast te krijgen over jouw product, dienst, of bedrijf zonder dat hij dit hoeft af te stemmen met collega’s of de chef van de redactie.

Aanpak

De inspanning die je moet leveren om onder de aandacht te komen van influencers en hun blog vereist een andere aanpak dan de manier waarop je een journalist benadert. In deze blog beschreven we eerder een paar tips en tricks.

Jolique Möller van Influentials maakt het in haar blog nog concreter. Hoe val je op in de e-mailbox van een influencer? Haar tips:

  • maak in de titel duidelijk wat je van ze vraagt en voeg relevante emoji’s toe
  • stuur geen e-mailtemplate maar wees persoonlijk
  • houd het kort & krachtig
  • ga eens offline koffiedrinken. Je wilt immers een warme band opbouwen
  • Alles op deze site mag eindeloos gedeeld en gebruikt worden