Ieder merk heeft een groter verhaal
Als merken en organisaties meer vanuit maatschappelijke relevantie redeneren, creëren ze reputatiewaarde en wordt de wereld vanzelf een stuk mooier. Ga je te kort door de bocht dan lijkt het snel op greenwashing.
Stakeholders en publiek herkennen dat en gaan over tot de orde van de dag. Helaas is te kort door de bocht maar al te vaak de toon die je terugziet in reclameblokken en op sociale media. Het is zoeken en snel proberen te vinden, er dan aloude reclamische trucs op loslaten en het verhaal in 20 seconden neerzetten. De verantwoordelijkheid van bedrijven gaat inmiddels wel wat verder, de huidige crises kunnen we niet alleen maar aan de politiek overlaten, die termijn is te kort. Dat is waar tegenwoordig reputatiedenken over gaat.
Holistische benadering
IVRM benadert reputatie holistisch, zoekt en vindt de maatschappelijke relevantie en brengt reputatiestrategie op het hoogste niveau in organisaties. Iedereen heeft een groter verhaal waar grotere drijfveren achter schuil gaan. Zo is IVRM het enige Nederlandse reputatiebureau met een creatief directeur. Vreemd maar waar, en als je er goed over nadenkt is het volstrekt logisch. Stef vertelt op zijn eigen manier hoe dat zit en wat onze drijfveren zijn, niet altijd bescheiden maar zo kennen we hem weer. Gelukkig mag er ook nog gelachen worden. En hoe zit dat eigenlijk met IVRM Sport en Frank van den Wall Bake? Ook best logisch, zo blijkt maar weer.
Kijk en oordeel zelf, Stef in gesprek met Peter Wybenga van Marketing Report TV: