Offline PR terug van (nooit) weggeweest
Offline PR- en communicatie verandert. In de toekomst zal offline een grotere rol gaan spelen in verhouding tot online, dan het nu doet. Dat komt door de toenemende behoefte van consumenten aan authentieke en persoonlijke communicatie.
12 september 2017 – De groei van online kanalen heeft de PR- en communicatiewereld de laatste twee decennia verandert. Het publiek heeft online meer controle over welke content het consumeert, via welke kanalen en via welke formats. Het bijbenen van deze trends is essentieel voor een succesvolle PR- en communicatiestrategie, maar offline PR en communicatie is daardoor enigszins in de vergetelheid geraakt.
Relaties
PR gaat over het aangaan van relaties. Relaties zijn gebaseerd op vertrouwen, het toevoegen van waarde aan elkaars leven en het aangaan van een connectie met elkaar. Met online PR kun je veel bereiken, maar om echt een relatie met je publiek aan te gaan, moet je hen offline benaderen. Pas dan kun je écht op persoonlijk niveau met elkaar in verbinding staan.
Persoonlijk contact
Het creëren van een authentieke ervaring voor potentiële nieuwe klanten en bestaande klanten moet het doel zijn. Offline PR-middelen als evenementen en branchemagazines kunnen hierbij helpen. Ga naar buiten en praat met je publiek, ontmoet ze persoonlijk en ga direct de conversatie aan in plaats van alleen online zichtbaar te zijn. Vind de juiste mix tussen offline en online die aansluit op de voorkeuren van je doelgroep.
Bron: Frankwatching