Podcast #6: Een organisatie met een sterke leider is kwetsbaar

basic1-114_user_man Abdelilah Ouaali

Invloedrijkste Nederlander, CEO DSM, te gast bij OnBrandScan podcast

De zesde uitzending van de podcast over merken, marketing en reputatie van Emerce, IVRM Reputatie en brancheorganisatie IPAN staat live! In deze aflevering reageert topman Feike Sijbesma van Koninklijke DSM op de volgende stelling: Een organisatie met een sterke leider is kwetsbaar.

‘Ondernemingen die geen maatschappelijke
verantwoordelijkheid nemen, gaan het niet redden’

– Feike Sijbesma, CEO bij Koninklijke DSM, in OnBrandScan –

Niet aandeelhouders maar maatschappij voorop

In de zesde aflevering van OnBrandScan gaat podcast-host Stef Heutink 25 minuten in gesprek met de invloedrijkste Nederlander, tevens CEO van Koninklijke DSM, Feike Sijbesma.

De volgende vragen komen aan bod: waar ligt Feike Sijbesma wakker van? Staat Sijbesma als leider niet te veel in de spotlights? Wat is zonder maatschappelijk doel je bestaansrecht? Hoe blijft DSM innoveren? Welk gevaar ligt er voor een langzittende CEO nog op de loer? Wat maakt een leider goed? En wat hebben koeien hiermee te maken?

Feike Sijbesma studeerde medische biologie aan de Universiteit Utrecht en bedrijfskunde aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. In 1987 begon hij zijn carrière bij Koninklijke Gist-Brocades NV als strategisch planner bij de divisie Industrial Pharmaceutical Products. Drie jaar later werd hij directeur Marketing & Sales bij deze divisie. Vanaf 1993 gaf hij leiding aan het onderdeel Savoury Ingredients en in 1995 werd hij benoemd tot directeur van de divisie Food Specialties. In datzelfde jaar trad hij toe tot het Executive Committee van Gist-Brocades. In 1998, na de overname van Gist-Brocades door chemie-multinational Koninklijke DSM NV, werd hij directeur van de businessgroep DSM Food Specialties. In 2000 trad Sijbesma toe tot de Raad van Bestuur van DSM. Sinds 2007 is Feike Sijbesma bestuursvoorzitter van DSM.

  • Alles op deze site mag eindeloos gedeeld en gebruikt worden