Redactie Het Financieele Dagblad gaat digitaal werken

basic1-114_user_man Redactie IVRM

Het Financieele Dagblad ondergaat momenteel een digitale transitie. Dat meldt Ton Boom van Nederlands MediaNieuws. De transitie is onderdeel van het toekomstbestendige businessmodel van de krant en houdt in dat de gehele redactie vanaf oktober 2016 primair online gaat werken. Waar de website voorheen een afgeleide was van de gedrukte krant, zal vanaf deze maand FD.nl de hoofduitgave zijn. Het doel hiervan is het vergroten van het aantal (online) abonnementen, waardoor op de langere termijn meer onafhankelijk kan worden geopereerd van de (print-)advertentiemarkt, die steeds minder oplevert.

De digitale transitie betekent niet dat de roze krant verdwijnt. De gedrukte versie is nog altijd superieur qua overzicht. Jan Bonjer, hoofdredacteur van het FD: “De lezers willen niets missen en zoeken overzicht, dat ze online weleens verliezen. Het ordenen van actuele ontwikkelingen blijft een kerntaak van de redactie van het FD. Print leent zich daar bij uitstek voor. Bovendien blijkt uit onderzoek dat de verschijningsvorm krant door de lezer nog steeds zeer hoog wordt gewaardeerd.”

De door-de-weekse krant zal zich voortaan toeleggen op een helder overzicht van de ‘beste’ nieuwsverhalen van het FD van de afgelopen dag. Op zaterdag verschijnt een informerende en inspirerende weekendkrant, inclusief een helder weekoverzicht.

Bron: Nederlands MediaNieuws

  • Alles op deze site mag eindeloos gedeeld en gebruikt worden