SEO-update in 2021 en de gevolgen voor (jouw) content

basic1-114_user_man Redactie IVRM

In 2021 start Google met een nieuwe factor voor SEO-ranking: de page experience, oftewel de gebruikservaring. Google gaat deze in het core ranking-algoritme opnemen.

23 december 2020 – Door de toevoeging aan de core ranking-algoritme wordt SEO weer iets ingewikkelder en zonder technische kennis en/of een development team kun je dus niet optimaal profiteren van deze update.

Inhoudelijke content blijft king

Wat heeft deze update voor invloed op de content die op jouw website staat? Google heeft laten weten dat een kwalitatief sterke inhoud met waardevolle informatie nog steeds hoog scoort in de zoekmachine, ondanks een slechte pagina-ervaring: ‘Hoewel alle componenten van de gebruikservaring belangrijk zijn, zullen we pagina’s met de beste informatie blijven rangschikken, zelfs als sommige aspecten van gebruikservaring onvoldoende zijn. Een goede gebruikservaring gaat niet boven het hebben van geweldige, relevante inhoud. Als er echter meerdere pagina’s zijn met vergelijkbare inhoud, wordt pagina-ervaring veel belangrijker voor de zichtbaarheid in Google Zoeken.’

Communiceer doeltreffend en met impact

Als je er nog niet serieus mee bezig was, dan is 2021 hét jaar om met content aan de slag te gaan. En daar kunnen wij jou bij helpen! Onze specialisten ontwikkelen inspirerende content die laat zien wat jouw organisatie of merk waard is en waar zij/het voor staat. Ons contentteam is van de inhoud en zorgt dat jouw organisatie doeltreffend en met impact communiceert. In geschreven en gesproken woord en in beeld. Denk aan whitepapers, blogposts, contentcreatie en -curatie, webinars, podcasts, nieuwsbrieven, speeches en video’s. Altijd dienstbaar aan je communicatiedoelen, passend bij de informatiebehoefte van jouw publiek. Creatieve content die duurzaam de reputatie van jouw merk en organisatie versterkt.

Bron: Frankwatching

Meer lezen?

  • Alles op deze site mag eindeloos gedeeld en gebruikt worden