Sleutel tot zakelijk succes ligt in optimaal inspelen op klantvraag

basic1-114_user_man Redactie IVRM

Alles draait om de vraag wie toegang heeft tot de consument. Merken moeten daarom zelf platforms ontwikkelen. Dat stelt Sandipan Roy van digitaal netwerkbureau Isobar.

6 december 2018 – Bekende voorbeelden van platformorganisaties zijn Airbnb en Uber. Grote alles-voor-iedereen platforms als Amazon hebben niet lang meer te leven, voorspelt Roy. Zij gebruiken het platform alleen als distributiemethode. Om waardevolle inzichten te verkrijgen, ontwikkelen slimme merken gespecialiseerde platforms rond de belevingswereld van een product of dienst en verbinden ze zich met andere merken. Deze communities leveren snel data en daarmee inzichten op in klantgedrag waarmee je nieuwe producten en diensten kunt creëren. ‘De race gaat om data. Wie die race wint, wint ook de wedstrijd,’ aldus Roy.

Bron: Adformatie

  • Alles op deze site mag eindeloos gedeeld en gebruikt worden