Thought leader worden kost tijd: 6 tips

basic1-114_user_man Redactie IVRM

Thought leadership is een positioneringsstrategie die helpt om de relevantie van je organisatie te vergroten. Het doel daarvan is dat de organisatie kennis, inzichten en oplossingen biedt voor issues en problemen die voor stakeholders belangrijk zijn. Thought leader word je echter niet zomaar. Het is een geleidelijk proces dat een constante opbouw van geloofwaardigheid en vertrouwen inhoudt. Thought leader worden kost tijd.

Hieronder lees je 6 punten die essentieel zijn om thought leader te worden:

  1. Stel je eigen persoonlijke merk op
    Onderscheid jouw merk van andere merken met behulp van de juiste combinatie van jouw persoonlijkheid, reputatie, geschiedenis en expertise.
  2. Start een blog
    Een blog is de perfecte plaats om content te delen over relevante nieuwsberichten, events en trends. Voorzie de content die je deelt van een persoonlijke visie en bouw op die manier aan een sterke reputatie.
  3. Raak betrokken op social media
    Gebruik social media om je content te verspreiden. Start gesprekken en laat je stem horen.
  4. Word spreker op events
    Maak voor jezelf een lijstje met interessante events en onderwerpen waarover je zou willen spreken. Begin klein, voordat je groot gaat. Deel events waarop je gaat spreken niet alleen in je kringen, maar vooral ook daarbuiten.
  5. Zorg dat je genoemd wordt in de media
    Overweeg een PR-bureau in te schakelen om een structureel persbeleid uit te voeren. Als je thought leader wilt worden, kan media-aandacht je helpen door je bekendheid een flinke boost te geven.
  6. Wees eerlijk, oprecht en behulpzaam
    Thought leader worden betekent niet dat je alleen moet kijken naar de toegevoegde waarde van alle investeringen voor jou en jouw organisatie. Het betekent ook dat je je stakeholders iets terug moet geven. Geef loyaliteit en respect door je authenticiteit, vrijgevigheid en behulpzaamheid. Thought leadership moet je verdienen.

Wil je meer weten over thought leadership? Download hier onze whitepaper of neem contact met ons op.

Bron: Ragan

  • Alles op deze site mag eindeloos gedeeld en gebruikt worden