Veranderende focus employer branding

basic1-114_user_man Redactie IVRM

Employer branding, oftewel het promoten van de organisatie als een voorkeurswerkgever bij (potentiële) medewerkers, is de afgelopen jaren van richting veranderd. Niet langer gaat het om de voordelen van een zakelijke deal, maar meer om datgene waar de organisatie voor staat. De gemeenschappelijke waarden en hoe de organisatie deze uitdraagt, zijn belangrijker geworden voor hoe er naar een organisatie gekeken wordt.

Daar komt ook in toenemende mate transparantie bij kijken. Als organisaties zelf niet het heft in eigen handen nemen, ligt informatie door de opkomst van sociale media alsnog binnen no time op straat. Organisaties verliezen daardoor (een deel van) hun macht en de grip op hun reputatie.

Door deze ontwikkelingen spelen bij het werven van nieuwe medewerkers zaken als reputatie, legitimiteit en relevantie een steeds grotere rol, waarbij ‘geloofwaardigheid’ leidend moet zijn.

Bron: PWnet

  • Alles op deze site mag eindeloos gedeeld en gebruikt worden