Vloggen is het nieuwe bloggen

basic1-114_user_man Redactie IVRM

Multiscope zocht uit hoe populair vloggen precies is. Uit hun onderzoek blijkt dat één op de drie Nederlanders ouder dan achttien jaar minimaal één keer per maand een vlog bekijkt.

24 augustus 2016 – Enzoknol blijkt de meest populaire vlogger. Vlogs zijn met name populair onder jongeren en worden vooral bekeken ter vermaak. Van de 18-34 jarigen heeft 82% weleens naar een vlog gekeken. Bij 50-plussers is dit minder dan de helft (45%).

Vloggen is entertainment

Vlogs worden vooral bekeken voor ontspanning en vermaak. Zes op de tien kijkers geven aan om deze reden te kijken. Een kwart kijkt ook om iets te leren. Een andere populaire reden om vlogs te kijken is om inspiratie op te doen (22%). Het kijken naar vlogs heeft als gevolg dat bijna 15% een product gekocht heeft. Vier op de tien Nederlanders zien vlogs als het nieuwe tv kijken.

Multiscope

De cijfers uit dit marktonderzoek zijn tot stand gekomen door een ‘grootschalig representatief onderzoek’ onder een online consumentenpanel (18 jaar en ouder) van onderzoeksbureau Multiscope, waarbij in totaal 1.007 leden het onderzoek volledig hebben ingevuld.

Bron: Multiscope

  • Alles op deze site mag eindeloos gedeeld en gebruikt worden