Vrouwonvriendelijke bloemkolen of sterk staaltje marketing?

basic1-114_user_man Redactie IVRM

We konden er niet omheen deze week. Commotie alom over de nieuwste reclameposter van New York Pizza met een blote vrouw die twee bloemkolen voor haar borsten houdt. ‘Heb je ook zo’n zin in hete bloemkolen?’ Met deze slogan probeerde de keten de pizza met bloemkoolbodem aan de man/vrouw te brengen. En dat hebben ze geweten. In Gouda werd de poster zelfs afgeplakt met ‘Deze straat = vrouwvriendelijk’. Die nacht werden alle posters verwijderd; later bleek dat al op voorhand de bedoeling. Maar de aandacht voor de reclame (en daarmee voor New York Pizza met haar bloemkoolbodems) ging nog even door. De reacties liepen sterk uiteen: sommigen vonden het een onschuldige grapje, anderen bestempelden de campagne als vrouwonvriendelijk.

Randje

Joost Geurtsen, woordvoerder van New York Pizza: ‘Het was geenszins de bedoeling om vrouwonvriendelijk over te komen. We willen niet dat die suggestie afstraalt op ons merk.’ Wel zoeken zowel New York Pizza als reclamebureau Natwerk naar eigen zeggen graag het randje op. Daar zijn ze in geslaagd. Wat -naast landelijke discussie en zichtbaarheid- exact het effect van de campagne is, zal nog moeten blijken. Ongetwijfeld weten nu veel mensen dat New York Pizza bloemkoolbodems heeft. Missie geslaagd zou je denken, maar wat doet deze campagne met de reputatie van het merk?

Bron: Tubantia

  • Alles op deze site mag eindeloos gedeeld en gebruikt worden