Wat is contentcuratie

basic1-114_user_man Redactie IVRM

Wat is contentcuratie? Contentcuratie is een methode om met content van anderen jouw eigen publiek te binden en boeien. Het zijn meestal korte berichten die je gebruikt om je website te voorzien van het laatste nieuws. Bovendien is contentcuratie uitermate geschikt om te delen via social media. Zo hou je ook jouw volgers up-to-date van het laatste nieuws binnen jouw vakgebied.

Zo ga je te werk gaat bij contentcuratie:

  1. Verzamel en selecteer informatie die interessant is voor jouw publiek.
  2. Vat de bestaande content in enkele zinnen samen en geef eventueel je eigen visie op de inhoud van hetgeen je cureert. Belangrijk is wel dat duidelijk is welk deel van de originele bron afkomstig is en welk deel jouw visie is.
  3. Licht de kernboodschap uit, bijvoorbeel in een citaat.
  4. Bedenk een unieke titel voor jouw contentcuratie.
  5. Plaats een afbeelding bij het gecureerde bericht, die past bij het onderwerp.  Let wel: Gebruik bij voorkeur een eigen afbeelding om copyright-problemen te voorkomen.
  6. Voeg een link naar de originele bron toe onderaan het bericht, zodat je lezers altijd verder kunnen lezen als ze daarin geïnteresseerd zijn.
  7. Heb je eigen informatie beschikbaar over het onderwerp van jouw contentcuratie, zoals een whitepaper of uitgebreide klantcase? Voeg dit onderaan het bericht toe in de vorm van een call-to-action. En als je daar sales uit wilt halen, vraag je geïnteresseerden om hun gegevens in te vullen om de extra informatie te kunnen downloaden.

Hulp nodig? Hieronder zie je nog een extra weergave van ‘de perfect gecureerde post’ en anders kun je altijd contact met ons opnemen. Veel succes!

wat is contentcuratie

  • Alles op deze site mag eindeloos gedeeld en gebruikt worden