Zo verbeter je de reputatie van je organisatie op Google

basic1-114_user_man Redactie IVRM

Het managen van je reputatie zonder om te kijken naar Google is tegenwoordig ondenkbaar. Google is immers meestal de eerste plek waar mensen gaan zoeken als ze iets over jouw organisatie willen weten.

21 september 2017 – Negatieve berichten in de zoekresultaten schrikken af en kunnen er zelfs toe leiden dat mensen geen verbintenis durven aan te gaan met jouw organisatie. Gelukkig kun je zelf een steentje bijdragen aan de reputatie van jouw organisatie op Google. Dat doe je zo:

Creëer positieve content

Wanneer je organisatie slecht in de publiciteit is gekomen, kun je er dikwijls van uitgaan dat deze negatieve nieuwsberichten in de top 10 resultaten van Google terechtkomen. Hier kun je helaas niet veel tegen doen. Google zal deze resultaten namelijk niet zomaar verwijderen. Wat je wel kunt doen is heel veel nieuwe positieve content creëren. De nieuwe content zorgt ervoor dat de negatieve berichten opschuiven naar achteren. Je moet er dan echter wel voor zorgen dat de nieuwe content voldoet aan de wensen van Google; zorg voor waardevolle inhoud en – beter zelfs – zet je content weg op hoog rankende en voor de organisatie relevante websites.

Versterk bestaande content

Het creëren van positieve content kan een tijdrovende klus zijn. Wanneer er al eerder positieve content over jouw organisatie is verschenen, kan het efficiënter zijn om te proberen of je deze bestaande content opnieuw kunt uitzetten. Een update met bijvoorbeeld de laatste cijfers of een nieuwe case kan hierbij helpen.

Belangrijk is wel dat het uitzetten van content niet alleen om kwantiteit draait, maar ook om kwaliteit. Als NOS.nl naar jouw website linkt, is dat veel waardevoller dan een linkje vanuit de website van de plaatselijke biljartvereniging, omdat Google eerstgenoemde website als autoriteit ziet. Uiteraard heeft het nogal wat voeten in de aarde voordat je zover bent. Gelukkig kun je al een heel eind komen, als je met partners afspreekt om links uit te wisselen en elkaars content te delen.

Hulp nodig bij het creëren van waardevolle content voor het verbeteren van de online reputatie van jouw organisatie? Neem contact met ons op.

  • Alles op deze site mag eindeloos gedeeld en gebruikt worden