De kracht van geloofwaardige en relevante content

basic1-114_user_man Redactie IVRM

Relevant zijn voor je doelgroep en tegelijkertijd geloofwaardig zijn vanuit een heldere positionering: dat kan best lastig zijn. Het vergt onderzoek, tijd en creativiteit om op beide assen goed te scoren. Maatschappelijk relevant zijn op een thema dat totaal niet past bij je product of dienst: daar prikt de kritische consument feilloos doorheen. Dan bereik je een averechts effect, zoals we zagen bij Pepsi en Shell.

Praktisch, relevant en passend

Een recent voorbeeld van hoe je dit wel goed doet, komt van Vodafone Ziggo. De telecomgigant heeft samen met een maatschappelijk partner een magazine gemaakt voor ouders over hoe zij hun kinderen kunnen leren omgaan met (nieuwe) media en voor welke dilemma’s zij daarin komen te staan. Praktisch, relevant en passend. En omdat het magazine op de website is te downloaden of op te halen is in winkels, wordt de sales daarmee ook nog eens -op subtiele wijze- ondersteund.

Download ons whitepaper

Zonder een stevige maatschappelijke positie missen bedrijven groeikansen. Of ze verliezen aan betekenis en invloed. In onderstaand whitepaper vind je een praktische aanpak voor een effectieve positionering.

Whitepaper positionering

  • Alles op deze site mag eindeloos gedeeld en gebruikt worden