Hoe sta je de pers te woord: 3 tips

basic1-114_user_man Redactie IVRM

Het lijkt een open boek, maar de pers te woord staan is niet altijd makkelijk. Bovendien krijg je maar één kans om het goed te doen. Groot is dan de teleurstelling als je geruime tijd met de journalist spreekt en vervolgens niet in het artikel wordt genoemd. Hieronder lees je drie tips die de kans op naamsvermelding vergroten:

    1. 1. Houd je antwoorden kort en bondig. Leg daarbij de nadruk op informatie die relevant is voor de journalist. Let daarbij op je woorden en zeg geen dingen die je eigenlijk niet had willen zeggen.
    1. 2. Focus je op je meest overtuigende ideeën, die bij voorkeur controversieel en opvallend zijn en daardoor interessant zijn voor de journalist. Vergeet daarbij context en spreek dusdanig zorgvuldig dat de journalist jouw woorden niet beter kan formuleren.
    1. 3. Vertel een verhaal of anekdote over iets waarbij je zelf betrokken bent geweest. Een verhaal is interessant om uit te quoten en maakt het voor een buitenstaander makkelijker om jouw verhaal te begrijpen.

Bron: PR Daily

Heb je toch hulp nodig? IvRM geeft ook mediatraining en crisismediatraining. Interesse? Neem contact met ons op.

  • Alles op deze site mag eindeloos gedeeld en gebruikt worden