Mediatraining: triomferen in de spotlight

Nooit meer angstzweet als een journalist op de stoep staat of bibberen als de microfoon ineens onder je neus geduwd wordt. In plaats daarvan overtuig je de journalist van jouw verhaal.

Tijdens onze mediatraining leer hoe je jouw boodschap centraal stelt en tegelijkertijd journalistieke valkuilen vermijdt. Zo leggen wij uit wat je kunt doen om het gesprek met de journalist naar je hand te zetten. Daarbij oefenen we zowel met de inhoud als met de vorm van je boodschap.

Duur
Vanaf 1 dagdeel
Deelnemers
Maximaal 5 per mediatraining
Kosten
Afhankelijk van het aantal deelnemers, prijs op aanvraag
Inhouse en bij individuele trainingen
Prijs op aanvraag
mediaoptreden trainen

Waarom een mediatraining doen?

Bedrijven en overheden moeten zich steeds vaker verantwoorden tegenover de media en het publiek. Helaas zijn veel woordvoerders niet of slecht voorbereid op zulke mediaoptredens. Te vaak zie je een woordvoerder onderuit gaan waardoor ze in de ergste gevallen zelfs viral gaan. De boodschap is niet overgekomen en het nieuws is al verspreid, ongeacht of jouw organisatie iets fout heeft gedaan of niet.

Met een mediatraining word je met jezelf als woordvoerder geconfronteerd: wat doe je goed? Waar liggen nog kansen? Wat zijn valkuilen waar je onbewust in trapt en daarom extra moet opletten? Antwoorden op deze vragen krijg je alleen door mediaoptredens te trainen. Vervolgens krijg je handvaten om deskundig voor de dag te komen en je kernboodschap helder en sterk over te brengen. Kortom, met onze mediatraining maak je van een mediaoptreden een triomftocht.

‘Leuke en vooral ook goede training, eentje om aan te raden!’

Marcel Steenhuis, interimmanager Moneyou

Wat houdt de mediatraining in?

Tijdens de mediatraining leer je wat je moet doen als een journalist contact met je opneemt, bijvoorbeeld als resultaat van een succesvol strategisch persbeleid. Zo leer je vijf belangrijke gesprekstechnieken die je kunt toepassen. Daarnaast leggen we uit hoe jij je optimaal kunt voorbereiden op een interview en vervolgens hoe je dat interview het beste kunt doen. Dat betekent dat we verschillende soorten interviews gaan oefenen. Ook besteden we aandacht aan je houding. Tot slot leren we je om na te denken over je boodschap, je visie, zodat je dit op een natuurlijke manier kunt verweven tijdens een interview.

Wie geeft de mediatraining?

De IVRM mediatraining wordt altijd gegeven door een senior communicatieadviseur en een adviseur met een journalistieke achtergrond. Op die manier kunnen we vanuit de corporate communicatie zaken toelichten en vanuit de journalistiek. Hierdoor weet jij zeker dat je optimaal voorbereid bent voor een mediaoptreden.

Mediatraining kosten

Aangezien elke organisatie andere uitdagingen en wensen heeft, verschillen de kosten van een mediatraining. De prijs is doorgaans afhankelijk van het aantal deelnemers. Verder plannen we bij IVRM standaard minimaal een dagdeel in voor de mediatraining zodat we alle facetten van het woordvoerderschap trainen.

Contactformulier

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

  • Alles op deze site mag eindeloos gedeeld en gebruikt worden