Met de juiste content wordt zelfs een saai product sexy

basic1-114_user_man Redactie IVRM

Goede content kan voor ieder bedrijf waardevolle resultaten opleveren. Maar sommige bedrijven moeten misschien net iets harder hun best doen om de interesse van hun doelgroepen te wekken.

7 juli 2019 – Bepaalde sectoren, onderwerpen en producten zijn van zichzelf hip of aantrekkelijk. Maar hoe kun je hypotheken, verzekeringen en andere ‘saaie’ producten sexy en spannend maken? Producten die in de ogen van de meeste mensen oninteressant zijn, zijn geen excuus om je doelgroep dan maar te vervelen met saaie content. Zelfs over de meest alledaagse of complexe producten kun je overtuigende en interessante verhalen vertellen. Dat doe je zo:

1. Wees altijd behulpzaam

Als jouw content nuttig en informatief is voor je doelgroep, zal altijd een deel van de mensen het interessant vinden. Neem bijvoorbeeld een notaris. Je kunt bloggen over het opstellen van een testament, of het kiezen van een voogd voor je kind(eren). Zulke onderwerpen veroorzaken misschien niet direct een aardverschuiving, maar als bedrijf kun je een deskundige en empathische gids zijn voor iemand die een moeilijke periode doormaakt in zijn leven.

Praktische informatie delen op een duidelijke, beknopte manier is een gemakkelijke manier om ​​fans te creëren voor het leven. Je kunt natuurlijk ook op de actualiteit inhaken, bijvoorbeeld de verzekeraar die bij wateroverlast tips geeft om schade te voorkomen en te verhelpen. Onthoud dat bruikbare content net zo nuttig is als spannende.

2. Vermijd jargon

Met jargon en afkortingen raak je je publiek kwijt. Verwijder woorden die zelfs maar een moment van aarzeling of verwarring kunnen veroorzaken. In plaats van indruk te maken op je lezers met je eigen kennis, schrijf je vanuit het gezichtspunt van je ideale klant. Wat zijn hun pijnpunten en vragen? Hoe kan jouw organisatie hen helpen?

3. Voeg persoonlijkheid toe

Maak je content aantrekkelijker door persoonlijkheid en entertainment toe te voegen. Bijvoorbeeld met persoonlijke anekdotes, een beetje zelfspot of humor. Wees met het laatste wel voorzichtig, je kunt de plank ook volledig misslaan. Een andere strategie is om een verband te leggen met een tv-programma, film of een social media-fenomeen, waardoor je meer (misschien wel nieuwe) lezers bereikt.

De kunst is om erachter te komen waar je publiek precies warm voor loopt of waar ze naar op zoek zijn. Met onderzoek binnen je doelgroep en/of een zoekwoordenanalyse kom je een heel eind. Een mooi voorbeeld van persoonlijke content voor een product dat niet bepaald spannend is, is het magazine van Centraal Beheer Achmea.

4. Vraag om hulp

Mis je de energie, creativiteit of tijd om ​​overtuigende content te maken? Je kunt er ook voor kiezen om het uit te besteden. Ontdek onze dienst content en creatie of neem contact met ons op.

Bron: Ragan.com

  • Alles op deze site mag eindeloos gedeeld en gebruikt worden