Onderzoeksjournalist en bedrijfskundige Jeroen Smit te gast bij OnBrandScan

basic1-114_user_man Maarten Halsema

De tiende uitzending van de podcast over merken, marketing en reputatie van Emerce, IVRM Reputatie en brancheorganisatie IPAN staat live! In deze aflevering reageert Jeroen Smit, auteur van boeken als Het drama Ahold en De Prooi, op de volgende stelling:

“De lat voor leiderschap ligt hoog”

0,1% maakt zich zorgen over het einde van de wereld, de rest maakt zich zorgen over de rest van de maand

In de tiende aflevering van OnBrandScan gaat podcast-host Stef Heutink 25 minuten in gesprek Jeroen Smit, onderzoeksjournalist en bedrijfskundige.

De volgende vragen komen aan bod:

  • Hebben leiders de plicht om de aarde te beschermen?
  • Waarom is een consumentenmarkt in deze tijd makkelijker dan een B2B-markt?
  • Wat deed Feike Sijbesma beter dan Paul Polman?
  • Hebben bedrijven die alleen op de wereld zijn om geld te verdienen nog bestaansrecht?
  • Waarom is het ook voor aandeelhouders van belang om duurzaam te investeren?
  • En waarom zijn juist marketeers moeilijk te overtuigen als het gaat om duurzaamheid?

Jeroen Smit (1963) studeerde bedrijfskunde in Groningen. Al snel maakte hij de overstap naar de journalistiek: hij was redacteur bij Het Financieele Dagblad, chef economie bij het Algemeen Dagblad en tot 2002 hoofdredacteur en uitgever van het zakenweekblad FEM/DeWeek. Tegenwoordig werkt hij als freelancer.

Als onderzoeksjournalist verwierf Jeroen Smit faam met het schrijven van boeken over debacles uit het bedrijfsleven, zoals Het drama Ahold (2004) en De Prooi, blinde trots breekt ABN Amro (2008).  In 2019 kwam Smit met een boek over Unilever’s topman Paul Polman: Het grote gevecht & het eenzame gelijk.

ABONNEREN OP ONBRANDSCAN PODCAST

Communicatiespecialisten van reputatiebureau IVRM Reputatie voeren samen met Stef Heutink de redactie van OnBrandScan. In 2019 worden er 10 podcasts opgenomen van 25 minuten. Iedere uitzending schuift er een CEO aan die zijn of haar visie op reputatie geeft aan de hand van een prikkelende stelling op het gebied van merken, marketing en reputatie. Abonneren op OnBrandScan kan via alle grote podcast-kanalen:

  • Alles op deze site mag eindeloos gedeeld en gebruikt worden