Verenigingen hebben publicitair goud in handen: pak je rol als kennisleider in de coronacrisis

basic1-114_user_man Redactie IVRM

Veel verenigingen hebben het zwaar door de coronacrisis. Juist in onzekere tijden als deze is het je taak als branche- of beroepsvereniging om je leden te vertegenwoordigen. Laat met een proactief persbeleid zien dat je oog hebt voor de belangen van je leden. De schat aan kennis die je achterban bezit, biedt een sterke uitgangspositie voor free publicity.

Aanpak proactief persbeleid

Dus: ga aan de slag met bewakers en vaandeldragers van al die kennis en kunde. Delf met elkaar de schatten, haal het naar boven en verzilver het met relevante publicitaire aandacht voor issues die ertoe doen voor je achterban.

Duid een probleem en toon je oplossing

Ga in je eigen organisatie en onder leden op zoek naar een compacte boodschap: een invalshoek met een duidelijke probleemstelling en maatschappelijke context. Toon hierin je oplossing en dus meerwaarde. Zo geef je een journalist een aansprekende doorkijk voor een verhaal. En kun je (maatschappelijk, sectoraal of vakinhoudelijk) stakeholders via verschillende media zo gericht mogelijk bereiken, afhankelijk van het thema en het niveau.

Trigger journalisten met onafhankelijke content

Een proactief persbeleid biedt verenigingen de kans om hun rol als kennisleider te pakken. Tijdens en na de coronacrisis. Door journalisten te interesseren en op de juiste manier te triggeren, wordt hun mening of visie zichtbaar in de media. Met onafhankelijke en dus geloofwaardige content. Op thema’s die relevant zijn voor leden en andere stakeholders. Zo versterken verenigingen hun reputatie op belangrijke kennisonderwerpen. Ook kunnen ze hun invloed vergroten: via de pers zet je jouw boodschap op de politieke agenda.

Wil je meer weten over een proactief persbeleid?

Neem vrijblijvend contact met ons op en stel vandaag nog je vraag.

Gerelateerde artikelen

  • Alles op deze site mag eindeloos gedeeld en gebruikt worden