Maak medewerkers merkambassadeur van je bedrijf

basic1-114_user_man Redactie IVRM

Uit recent onderzoek van PR-bureau LEWIS is naar voren gekomen dat de helft van de 1.000 onderzochte kenniswerkers aangeeft geen deel te nemen aan motivatieprogramma’s die als doel hebben om de betrokkenheid bij het bedrijf waar zij werken, te vergroten. Tegelijkertijd bleek dat de meerderheid wel behoefte heeft aan zo’n programma. Verder is iets meer dan de helft graag bereid bedrijfscontent te creëren en te delen. Hiervoor is het wel van belang dat zij gebruik mogen maken van social media tijdens werktijd. Dit wordt echter in de helft van de bedrijven waar de ondervraagden werkzaam zijn, verboden. Dit is funest als je merkambassadeurschap wil creëren onder je medewerkers, aldus Freek Janssen, head of content EMEA bij LEWIS. De kenniswerkers willen zelfs hun persoonlijke social media-kanalen inzetten voor werk, mits zij trots zijn op het bedrijf waar zij werken en gemeenschappelijke waarden en boodschappen hebben. Bedrijven laten op dit vlak kansen liggen, aldus Janssen.

Bron: CustomerTalk

  • Alles op deze site mag eindeloos gedeeld en gebruikt worden