Zo doen wij dat
Bij ons persbeleid zetten we de informatiebehoefte van journalisten centraal. We gaan op zoek naar het nieuws achter het nieuws. We gebruiken de kennis en kunde uit jouw organisatie om duiding te geven aan de actualiteit en om nieuwe onderwerpen aan redacties voor te stellen. IVRM weet als geen ander deze communicatiekracht uit jouw organisatie te trekken. We brengen interviews tot stand en leveren content aan bij redacties. Dankzij onze jarenlange ervaring en gestructureerde aanpak hebben we een enorm netwerk aan journalisten.
Bovenop het nieuws
Persbeleid vanuit een maatschappelijke insteek. Wij vertalen de boodschap van jouw organisatie naar een inhoudelijk verhaal, onderbouwd met feiten en cijfers. Aangezien timing en een goede mediaselectie van cruciaal belang zijn, zitten we bovenop het nieuws. We monitoren alle publiciteit over jouw thema’s. Deze aanpak biedt kansen om de visie van jouw organisatie op relevante maatschappelijke vraagstukken te delen.
Combinatie van mediakanalen
In samenhang met een strategisch persbeleid zetten we zoveel mogelijk verschillende mediakanalen in om de beste resultaten te boeken. Denk hierbij aan paid, earned, shared en owned -media. Een voorbeeld: een artikel in een nieuwsmedium waarin jouw organisatie aan het woord is, delen we op de kanalen van jouw organisatie met de juiste doelgroepen. Of we brengen het onder de aandacht van beleidsmakers. Zo vergroot je de impact van de boodschap.