Ace & Tate: na schade en schande reputatie gered

basic1-114_user_man Redactie IVRM

Een falend planningssysteem. Niemand die nog weet wat waar ligt. Producenten die te laat leveren. Met deze ingrediënten voltrok zich vorig jaar een reputatieramp voor Ace & Tate. Klanten ontvingen geen of een verkeerde bril en medewerkers werden overspoeld met klachten.

Roer om

Dit was het moment waarop eigenaar Mark de Lange besloot: we moeten terug naar de tekentafel. Ace & Tate was tot dan toe volledig gericht op groei. Het roer moest om: er moest meer geïnvesteerd worden in de achterkant. Daarnaast werd er een grote som geïnvesteerd in het tegemoetkomen van klanten. Gedupeerden kregen een gepersonaliseerde brillenkoker en tweede bril gratis. Dit bleek een goede zet; Ace & Tate kreeg een stroom aan positieve reacties. Maar een dure grap was het wel.

Bij een goede reputatie komen drie elementen overeen: je belofte, relevantie en bewijs. Naast een mooi verhaal is het van belang dat je je belofte waarmaakt. Ace & Tate leerde deze les the hard way. Wil je weten hoe jij reputatieschade voorkomt? Download dan ons whitepaper over crisiscommunicatie of kom eens langs in Bussum.

Bron: MT

  • Alles op deze site mag eindeloos gedeeld en gebruikt worden